Skoro wyróżnia się rożne typy relacji związane z biznesem internetowym to nie można nie wspomnień także o tak zwanych modelach biznesowych, które mają określony cel i w zależności od tego co dana firma chce osiągnąć, są w niej wprowadzane. Jakieś przykłady? Dobrym przykładem modeli biznesowych jest na przykład sklep internetowy i elektroniczna witryna internetowa czyli najprościej mówiąc strona www. To model najprostszy, ale najszybciej i najlepiej trafiający do klienta, bowiem jego zadaniem jest promowanie danej firmy, marki, danego produktu czy usługi, często wykorzystując do tego właśnie sklep internetowy. Innym ciekawym typem jest na przykład aukcja elektroniczna, która oferuje licytację na aukcji, nie musząc w ogóle ruszać się z domu, jak to jest w przypadku licytowania na aukcji tradycyjne. Co ciekawe, dzięki temu, że internet daje wręcz nieograniczone możliwości, takie aukcje również dzielą się na różne typy. Co jeszcze? Takich typów jest znacznie więcej. Wyróżnia się na przykład elektroniczne zaopatrzenie, a więc tak zwany e-procurement, polegający na elektronicznym składaniu ofert albo elektroniczne centrum handlowe polegające na współpracy pomiędzy centrami na przykład w aspekcie płatności czy dostaw towarów. Ciekawostką jest też istnienie tak zwanych wirtualnych społeczności.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply