Zarządzanie firmą nie jest łatwe. Trzeba ogarnąć wszelkiego rodzaju sprawy, począwszy od spraw finansowych, na personaliach kończąc. Nie jest to łatwe i wymaga z pewnością dużego zaangażowania, wiedzy i umiejętności. Nikt jednak nie jest alfą i omegą. Nie można wymagać od jednej osoby, aby znała się na wszystkim i była w stanie być w kilku miejscach jednocześnie. Dlatego właśnie wprowadza się podział obowiązków. Czasami jednak i to nie wystarczy. Zdarzają się sytuacje w których żaden z wyższych pracowników nie czuje się kompetentny. Jest tak często na przykład w sytuacji, gdy należy zatrudnić nowego pracownika na odpowiedzialne stanowisko. Nie trzeba chyba tłumaczyć, że od decyzji kogo się zatrudni zależy bardzo dużo. Może się bowiem okazać, że błędna decyzja narazi firmę na straty, a nas na utratę stanowiska. Dlatego też coraz częściej sięga się po pomoc fachowców. Takimi są doradcy personalni. Dzięki swojej wiedzy i umiejętnością mogą dokonać udanej selekcji, a następnie rekrutacji konkretnej osoby. Oczywiście powodzenie pracy takiej osoby zależy też w dużej mierze od nas. To my bowiem musimy jak najprecyzyjniej określić czego oczekujemy od swoich pracowników. Inaczej nawet tak doświadczona osoba jak doradca personalny będzie szukać po omacku. Często wystarczy tylko opisać zakres prac na danym stanowisku, a doradca sam stworzy portret idealnego pracownika.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply