Promocja i marketing jest bardzo ważnym narzędziem w rękach każdego specjalisty od reklamy. Potrafi on tak pokierować kampanią, że nawet posiadając ograniczone środki, zyski danej firmy znacznie się zwiększą. Duże przedsiębiorstwa mogą pozwolić sobie na reklamę w telewizji. Mamy wtedy pewność, że informacja dotrze do bardzo szerokiej grupy odbiorców. Podobnie wygląda reklama w radiu i prasie. Do środków promocji o mniejszym zasięgu należą natomiast ulotki, broszury, przeceny czy organizowanie imprez mających na celu świętowanie rocznicy działalności danego przedsiębiorstwa. Szczególnie to ostatnie z narzędzi wzbudza duże zaciekawienie i stwarza pozytywny obraz firmy. Jak się okazuje bardzo skuteczną formą promocji jest także reklama bezpośrednia. Ma ona miejsce wtedy, gdy dociera się osobiście do konsumenta i proponuje dany produkt. Wykorzystywane jest to min. w branży turystycznej, gdzie przedstawiciele handlowi oferują zorganizowane wycieczki biurom turystycznym, pełniącym role pośrednika pomiędzy nimi a konsumentem. Obecnie produkty są reklamowane także za pośrednictwem blogów, a także jako autoreklama. Jest to zamieszczanie opinii przez pracowników danej firmy na forach tematycznych. Jest to źle widziane przez konsumentów, dlatego też powinno się przeznaczyć do tego kompetentnych pracowników.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply