Strategia marketingowa jest kluczem do zwiększenia zysków dużych przedsiębiorstw. Przykładem może być układanie drogich produktów na wysokości wzroku podczas gdy tańsze odpowiedniki zajmują miejsce na niższych półkach. W ten sposób konsumenci kupią więcej takich wyrób nawet nie wiedząc że zostali zmanipulowani. Częste zmiany w supermarketach to również metoda na zwiększenie zysków. Klient idąc na zakupy wie, gdzie jest dział z pieczywem, a gdzie z wędliną. Po zmianach by znaleźć interesujące produkty, musi odwiedzić również inne działy. W ten sposób może on zakupić dodatkowo jakiś wyrób który zwróci jego uwagę. Na oryginalny, ale też bardzo dochodowy pomysł wpadli specjaliści od marketingu popularnej Biedronki. W okresie świątecznym obniżają oni znacząco cenę mandarynek, które przyciągają konsumentów. Najczęściej kupując oni owoce robią również zakupy świąteczne. W ten sposób pozostawiają w sklepie duże kwoty. Następnym razem słysząc o promocji warto jest wiedzieć, że ma ona na celu coś więcej niż tylko zainteresowanie klienta danym produktem. Okazuje się jednak że nawet mimo tej wiedzy, przyzwyczailiśmy się do danych sklepów i nie chcemy rezygnować z zakupów w nich. Promocje sezonowe stają się nawet częścią świątecznych zwyczajów. Ma to miejsce w przypadku obniżki cen szampana przed sylwestrem w danej sieci sklepów.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply