Sposoby na zwiększenie zysku dużych koncernów handlowych

Sposoby na zwiększenie zysku dużych koncernów handlowych

Strategia marketingowa jest kluczem do zwiększenia zysków dużych przedsiębiorstw. Przykładem może być układanie drogich produktów na wysokości wzroku podczas gdy tańsze odpowiedniki zajmują miejsce na niższych półkach. W ten sposób konsumenci kupią więcej takich wyrób nawet nie wiedząc że zostali zmanipulowani. Częste zmiany w supermarketach to również metoda na zwiększenie zysków. Klient idąc na zakupy wie, gdzie jest dział z pieczywem, a gdzie z wędliną. Po zmianach by znaleźć interesujące produkty, musi odwiedzić również inne działy. W ten sposób może on zakupić dodatkowo jakiś wyrób który zwróci jego uwagę. Na oryginalny, ale też bardzo dochodowy pomysł wpadli specjaliści od marketingu popularnej Biedronki. W okresie świątecznym obniżają oni znacząco cenę mandarynek, które przyciągają konsumentów. Najczęściej kupując oni owoce robią również zakupy świąteczne. W ten sposób pozostawiają w sklepie duże kwoty. Następnym razem słysząc o promocji warto jest wiedzieć, że ma ona na celu coś więcej niż tylko zainteresowanie klienta danym produktem. Okazuje się jednak że nawet mimo tej wiedzy, przyzwyczailiśmy się do danych sklepów i nie chcemy rezygnować z zakupów w nich. Promocje sezonowe stają się nawet częścią świątecznych zwyczajów. Ma to miejsce w przypadku obniżki cen szampana przed sylwestrem w danej sieci sklepów.