Sprzedaż i obsługa klienta

Szkolenie z zakresu sprzedaży i obsługi klienta ma za zadanie przygotować jego uczestników do wpojenia wiedzy z zakresu obowiązujących standardów obsługi klienta, skutecznego wywarcia dobrego pierwszego wrażenia, ogólnych zasad komunikacji biznesowej i handlowej, technik sprzedażowych, tworzenia ofert i ogłoszeń handlowych, skutecznych metod negocjacji, pozyskiwania nowych klientów oraz utrzymania kontaktu z klientami dotychczasowymi. Po ukończeniu szkolenia, jego uczestnik powinien być zaznajomiony z takimi standardami obsługi klienta, jak zakres obowiązków pracowników działów sprzedaży w danych firmach, oraz standardami obsługi bezpośredniej, internetowej i telefonicznej. Uczestnik powinien poznać skuteczne metody i techniki wywierania pierwszego wrażenia, skutecznej autoprezentacji w czasie trwania całego procesu obsługi klienta, skutecznych metod i technik komunikacji z klientem (jasnej i czytelnej komunikacji werbalnej i niewerbalnej, słuchania, odpowiadania na pytania klienta), a także skutecznego wywierania wpływu na klienta w celu wywarcia pozytywnego efektu sprzedaży. Uczestnik kursu zapozna się również z technikami prowadzenia skutecznej sprzedaży, dopasowania poszczególnych technik do różnych typów charakterologicznych i psychologicznych klientów, skutecznymi technikami prezentacji cech produktu z punktu widzenia korzyści dla klienta, wywieraniem wpływu na klienta, i sposobami radzenia sobie w sytuacjach niestandardowych. Szkolenie uczy również kwestii formalnych, prawnych i marketingowych dotyczących tworzenia ofert handlowych.