Nie jedna firma w dobie kryzysu zmuszona jest ogłosić upadłość. Niestety nie są to nowe przedsiębiorstwa, które dopiero co weszły na rynek, lecz takie, które prężnie działały nawet przez ostatnie kilkadziesiąt lat. Prace w ten sposób traci nawet kilkaset pracowników. Obecna koniunktura gospodarcza oraz polityka fiskalne nie sprzyja prowadzeniu działalności gospodarczej. Warto więc przyjrzeć się w dziale księgowym bilansowi zysków i strat. Może się bowiem okazać, że zyski maleją. Sytuacje firmy może też pogorszyć bankructwo dobrego dostawcy czy firmy przewozowej, która świadczyła usługi po konkurencyjnych cenach. Należy wtedy szybko szukać zastępczych środków. W przeciwnym razie koszty produkcji znacznie wzrosną. Decyzja o zakończeniu działalności nie jest łatwa. Jeśli jednak utarg maleje, by ratować firmę warto zmienić lokalizację bądź przedmiot działalności. Dobre efekty daje również kampania promocyjna. Można przyciągnąć nowych klientów sporą obniżką jednego produktu, jak ma to miejsce w przypadku popularnych sieciówek. Można również zamknąć działalność na pewien czas by przeczekać kryzys. Jak się okazuje postępuje tak wielu przedsiębiorców. W tym czasie starają się oni na bieżąco poznawać zmiany na rynku, bądź też rozglądają się za nową niszą gospodarczą w której mogli by zaistnieć.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply