Jak już wspomniano, oprócz trzech najważniejszych relacji ściśle związanych w biznesem internetowym, istnieje jeszcze kilka równie ważnych dla dobrej organizacji firmy i jej korzyści. O jakie relacje chodzi? Przede wszystkim o relacje C2C, B2P, G2C, G2B i A2B. Co one oznaczają? Po kolei zatem. Relacja C2C jest to relacja zwana konsument-konsument. Oznacza nic innego jak zależność biznesową, a przynajmniej jej typ, który zachodzi pomiędzy konsumentami danego dobra bądź usługi na sam koniec. Drugi typ, a więc relacja b2p, jest to relacja obejmująca relacje zachodzące pomiędzy jednym przedsiębiorstwem, jedną firmą a jego otoczeniem, szczególnie otoczeniem makro a więc po prostu społeczeństwem. Dalej mamy relację G2C, czyli komunikacja obejmująca przede wszystkim obywatela i wszelkie instytucje publiczne. Kolejno, pojawia się relacja G2B, skupiona na relacjach dotyczących instytucji publicznych i biznesem rozumianym w tym wypadku jako gospodarka. Oprócz tego istnieje jeszcze ostatni typ relacji określany jako relacja A2B. Na czym ona polega? Otóż jest to typ relacji związany z rodzajem prowadzenia działalności biznesowej, który polega przede wszystkim na wynajmowaniu usług bądź programów komputerowych firmom jakie je potrzebują, właśnie za pomocą internetu. Choć są to typy najważniejsze, to z pewnością w niedalekiej przyszłości pojawi się ich znacznie więcej, w miarę rozwijającego się rynku.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply