Nie jest łatwo być właścicielem firmy. Trzeba pogodzić mnóstwo oczekiwań ze strony klientów i pracowników, nie zapominając o własnych priorytetach. Nie można jednak dopuścić do tego, żeby liczyły się wyłącznie pieniądze. Na pewnych rzeczach oszczędzać nie można. Chodzi nie tylko o jakość usług i bezpieczeństwo pracowników, ale także o ciągły rozwój kadry. Czasami pracodawca nie jest gotowy wydać pieniędzy na szkolenia dla pracowników, przez co ogranicza ich motywację do dalszego kształcenia się. To może prowadzić do spadku entuzjazmu u podwładnych oraz do stania w miejscu, gdyż rynek wciąż się zmienia, a dana firma nie będzie w stanie za zmianami nadążać. Nie znaczy to, że należy wysyłać pracownika na każde szkolenie, o jakim ten tylko sobie zamarzy. Pracodawca powinien jednak zachęcać do udziału w szkoleniach, które mają związek z lepszym wywiązywaniem się z obowiązków na danym stanowisku. Przecież kiedy zyskuje klient, który jest zadowolony z poziomu formy i nie pójdzie do konkurencji, zyskuje pracodawca. Jeśli dobrze wybierze się szkolenie, to pieniądze mogą się zwrócić w postaci przeliczalnego na dochody dużego wzrostu satysfakcji kontrahentów. Rozwój pracownika może oznaczać rozwój firmy, a nawet najbardziej oszczędni przedsiębiorcy wiedzą, że kto się nie rozwija, ten się cofa.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply