Wzięcie każdego kredytu w banku wymaga spełnienia określonych warunków przez klienta, dostarczenia odpowiednich zaświadczeń, dokumentów. Każdy bank ma swoje wymagania w tej kwestii, w zależności od rodzaju danego kredytu, wielkości jego kwoty, przeznaczenia kredytu. Generalnie panuje zasada, że te kredyty o stosunkowo niedużych kwotach realizowane są w uproszczonej procedurze, nie wymagane jest tak wiele dokumentów – często wystarczy dowód osobisty i oświadczenie o miejscu zatrudnienia. Bank weryfikuje wtedy dane dotyczące miejsca zatrudnienia danego klienta, sprawdza wiarygodność klienta w biurze informacji kredytowej, sprawdza też, jakie dany klient posiada lub posiadał produkty finansowe danego banku. Jeśli klient występuje o relatywnie wysoki kredyt, na pewno będzie musiał dostarczyć zaświadczenie o zatrudnieniu i osiąganych dochodach, czasami też banki żądają przedstawienia rozliczenia podatkowego z ostatniego roku, jest to pewne przedstawienie sytuacji finansowej klienta nie tylko na chwile obecną, ale też i w ciągu pewnego okresu czasu. Biorąc taki kredyt o większej wysokości na pewno klient musi przedstawić swoje zadłużenia w innych bankach, posiadane limity na poszczególnych kartach kredytowych, jak też wysokość ponoszonych comiesięcznych wydatków na czynsz, opłaty stałe, telefon czy regulowanie zobowiązań typu alimenty. Dopiero po zgromadzeniu kompletu danych analityk bankowy podejmie stosowną decyzję o przyznaniu kredytu lub o decyzji odmownej.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply