Spadek popytu na polskie produkty

Spadek popytu na polskie produkty

Polskie produkty cechują się wysoką jakością i można je spotkać niemal na każdym bazarze. Barierą jest jednak wysoka cena. Obecnie konsumenci przyzwyczaili się do gratisów, promocji i zniżek. Ceny towarów ze wschodu również zaburzają równowagę rynku, sprawiając że polscy producenci mają problemy z płynnością finansową. Krajowe wyroby, pomimo bardzo dobrej jakości, nie są cenione. Można to dostrzec, przechadzając się w dzień targowy po bazarze. Jeśli w naszym mieście znajduje się także chiński rynek, różnica w liczbie odwiedzających te obiekty konsumentów jest wręcz porażająca. Polskie buty na okres zimowy można kupić za około sto złotych. Na rynku chińskim kosztują już one około sześćdziesięciu złotych, przy czy, mamy duży wybór wzorów i kolorystyki. Są one również wytwarzane w modnym fasonie, który zazwyczaj naśladuje znanych projektantów. Klient ma świadomość, że obuwie to najpewniej nada się jedynie na nawet niecały sezon. W przypadku butów zimowych bywa, że już w ciągu tygodnia da się we znaki słaba jakość surowców. Mimo to niska cena bywa często przeważająca w podejmowaniu decyzji. Z drugiej strony zakupując polski produkt ma się pewność, że może wytrzymać on nawet kilka lat. Jak się okazuje może to być wadą. Konsumenci bowiem wolą co roku kupić nowe, modne obecnie buty niż używać produktów z poprzedniej kolekcji.