Zadaniem szkolenia jest wykształcenie u jego uczestników umiejętności skutecznego prowadzenia negocjacji. Szkolenie obejmuje zapoznanie uczestnika z całym przebiegiem tego procesu, wykształcenie u uczestnika odpowiednich kompetencji komunikacyjnych niezbędnych do prowadzenia negocjacji oraz zapoznanie go z różnymi strategiami i taktykami negocjacji. Tematy zawarte w części ogólnej, dotyczącej samego procesu prowadzenia negocjacji to: podział negocjacji na negocjacje twarde i miękkie, negocjacje na zasadach i inne, przebieg negocjacji z omówieniem poszczególnych etapów i faz, strategie i planowanie negocjacji oraz aspekty psychologiczne (nastawienie stron, emocje) i komunikacyjne (metody komunikacji, kompetencje komunikacyjne i ich rola, komunikacja werbalna i niewerbalna). Dalsze etapy szkolenia obejmują między innymi strategie i taktyki negocjacji w zależności od tego, czy mają miejsce negocjacje konfrontacyjne, czy integrujące, wraz ze wszystkimi implikacjami dla obu rodzajów. Szkolenie ma także nauczyć uczestników umiejętnego, skutecznego i zgodnego z etyką procesu negocjacji wywierania wpływu na partnera i stosowania odpowiednich do sytuacji środków perswazji. Ze względu na fakt funkcjonowania biznesu na rynkach globalnych poruszane są zagadnienia z dziedziny stosunków międzynarodowych, międzykulturowych i międzycywilizacyjnych i ich wpływu na procesy negocjacji, a także sytuacje kryzysowe: trudne do rozwiązania, prowadzące do impasów oraz konfliktów oraz metody zapobiegania i wychodzenia z kryzysu negocjacyjnego.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply