Generalnie jest tak, że w czasach prosperity gospodarczej prowadzenie własnego biznesu jest o wiele łatwiejsze niż w czasie, kiedy społeczeństwo zaciska pasa, szuka oszczędności, boryka się z coraz większym bezrobociem czy szalejącą ponad miarę inflacją – czyli po prostu w czasach kryzysu, który właśnie możemy obserwować obecnie w Europie, a stopniowo już i w naszym kraju. Na pewno w takim właśnie czasie o wiele trudniej prowadzi się własny biznes, trzeba szukać koniecznie z jednej strony oszczędności, bo przecież mniej sprzedaje się usług czy produktów, a więc mamy mniejsze przychody firmy. Kolejna kwestia to sprostanie konkurencji, wiadomo, że w czasie kryzysu jest mniejsze zapotrzebowanie klientów na wszelkiego rodzaju produkty, więc z tym naszym produktem musimy się przebić ponad głowami konkurencji, oferując produkty o równie wysokiej jakości, lecz tańsze, ponadto nasz marketing powinien być bez zarzutu, a reklama szeroka i skierowana właśnie do tego grona odbiorców. Tej grupy, która jest najbardziej docelowa. Kolejna kwestia to oszczędności w firmie w kwestii zatrudnienia, a więc albo delikatna redukcja zatrudnienia, albo też weryfikacja umów z pracownikami i – czasowe przynajmniej – zatrudnienie niektórych na inne umowy niż o pracę, na przykład na umowę-zlecenie, co pozwoli na zmniejszenie kosztów pracy.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply